best time of my life

kastlösa stiftsgård konfirmationsläger 2003.
jag hade verkligen inte en aning om vad jag gett mig in på när elin ringde och ville ha med mig och matilda på sång/drama-läger på öland. men visst, nåt måste man ju ägna sommaren åt.
runt påsk var det dags för förläger, och så hamnade vi i ett stort gäng och man var tvungen att vara trevlig och se glad ut och sånt.
det här var den perioden jag verkligen inte gillade att vara trevlig och glad, så jag såg så bitchig ut jag kunde.

kommer faktiskt inte ihåg så mycket av förlägret, vet bara att vi passade på att spana in ett par av killarna. det var liksom uppgjort redan från början vilka som skulle umgås med vilka, det var vi tre tjejer och kristin och agnes, som hängde med de inspanade: calle, robin, gustaf och kalle. (jaa, det är samma calle jag skrivit om tidigare...)
tror att vi delades upp i rum och sånt, men vi ändrade om lite så att vi fick sova som vi ville.
det hände en del saker jag inte kommer att berätta om, men det framgick tydligt att det skulle hända en hel del på sommarlägret.  
det var ju ganska typiskt att den snyggaste killen hade flickvän, som han typiskt nog var kär i.
det var också väldigt typiskt oss tjejer att bete oss superfjolligt (bitch-stilen var som bortblåst).
nu dök alla überurringade linnen upp, och vi rörde oss inte utanför rummet utan lager av mascara. och på sommarlägret började allvaret.

call joh rob
calle, johan och robin
kris och elin
kristin och elin, my babes!
ledarna
prästen björn, zacharias och johan leker!

väckning 7, frulle kvart i åtta, morgonbön, lektion, gruppövningar och sånt, lunch, tyst timme (vafan), middag, kvällslektion, gruppstund, kvällsprogram, aftonbön och tystnad 23:00. det var tungt, men vi hade tur och hamnade i den absolut skönaste gruppen. jag, elin, calle, gustaf och kristin med gruppledare johan (kallad jambo av grabbarna). och vilka gruppsamtal vi hade, om dinosaurier, sex, sprit och allt vi inte fattade med gud.
om jag ska vara ärlig förstod jag aldrig det där, jag inbillade mig nog mest att det var på riktigt.
men jag fick faktiskt lite ångest dom sista dagarna, hade ju inte börjat tro på gud liksom.
var bara att fejka. och dessutom var jag så nere ibland att jag insåg att jag inte kan tro på nåt som låter en gå runt och deppa.
det är sjukt hur mycket som hände som inte går att förklara.
det är ännu sjukare hur man kan älska att bli slängd i poolen, men man älskar det bara om rätt person slänger i en.

call gust
det är inte som det ser ut.

leker
vi lekte!

jag har så underbara minnesbilder!
som när vi smög upp mitt i natten för att smyga in i killarnas rum, eller när vi drack jätteäcklig vodka på midsommaraftonen, och när vi satt och sov på lektionerna,
och när vi fick morgonlektion för att ledarna såg oss klättra ut genom fönstret, och när jag blev äggad på min födelsedag, och när calle och robin cyklade in i glaset på dörren, och när vi kittlade gustaf
så han skrek, och när rasmus la sig på golvet i kapellet och ”hamnade i trans”, och när vi
cyklade till havet men inte badade för att det var så äckligt, och när vi lekte rika och fattiga, och
när gustaf och robin sminkade mig och matilda, och när vi sminkade gustaf som en kanin,
och blåbärslandet och öb-landet. och så bibeln, världens jobbigaste bok att läsa.

grilla
underbar grillkväll! fast en hel del mygg...

jag kommer ihåg vår fruktansvärt dåliga prestation i melodifestivalen, och too much power, känn dig liten, mpms, talibankalle, I am evil homer, mobbandet av rasmus och how is the läge. och vår musikal.

kristaller
mm, jag i gula sidenlakanet. spelade kristaller. har grön ögonskugga. sjöng solo.

och jag har aldrig varit så ledsen över att åka hem som på konfirmationsdagen.
sa inte ett ljud i bilen påväg hem.
hade bara behövt ett par dagar till, men better late than never darling!  
tack matilda, robin, elin, calle, agnes, kalle och kristin! <3 it was the summer of 03!

 ”den snubben kan bara gå och dö… och om han redan är det hoppas jag att han blev fett med torterad”  

”ahh!! Han är bara helt underbar, kunde han inte ha tappat handduken! Fan ta duschdraperier!”


lägrets låt: in da club - 50 cent (och jävlar vad trött man var på den efteråt) 

dagens låt: lovin’ is alright – christian walz
you’re gorgeous – baby bird

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback