gotland !

vilken underbar resa!
det hela började med totalt frosseri hemma hos elin, då vi gjorde århundradets snyggaste och godaste pannkakstårta.
vi packade i panik och glömde diverse mobilladdare, bikinisar och hårborstar hemma.
naturligtvis bor vi så långt bort man kan komma från nynäshamn, så vi var inte längre tvungna att gå upp halv fem, utan kvart i fyra.
själv vaknade jag av hemsk mardröm halv fyra, så det var inga problem för mig att gå upp.
ska kolla drömtydningsboken om varför jag egentligen drömde om seriemördare. usch!

pannkaks

vi fick naturligtvis superbråttom, och halvkutade med alla jävla sovsäckar hela vägen till alvik.
alla såg förjävliga ut. verkligen skogsmulle-campare.

resan gick bra, och typ omöjligt att sova på båten.
kan ha nåt att göra med att kidsen omkring mig skrek konstant

eller att det var +3 grader där vi satt.

eller att stolarna inte är gjorda för att man ska kunna sova, utan för att man ska sitta i 3,5 timmar och stirra ut genom fönstret.

vi kom fram utan större problem, sen fick vi släpa runt med all packning genom hela visby.

när det var typ djungelhetta och vi var i stort sett vilse.

vi kom till tofta där cia och vera mötte oss. (jaa, hon heter också cecilia, och jaa, hon kallas också cia. förvirrande)

sen blev det lite jobbigt, för besserwissern i receptionen tyckte att det var värsta grejjen att bara en av oss fyra är 18. resten är ju 17, och då är det tydligen helt förbjudet att campa för man är helt pyromanisk och anti-ansvarsfull.

så vi slog oss ner på en liten gräsfläck mitt i skogen istället, där vi hittade ett par trevliga grabbar att prata med.


sen skulle vi få upp tältet.

frideborg hade förvarnat oss om att det var lite komplicerat och saknades en manual.

men vi drog ut allting och gjorde så gott vi kunde, och det rasade faktiskt inte ihop, och ingen fick faktiskt tältpinnar genom magen, och jag råkade faktiskt inte snubbla in i tältet.

sen sov vi i säkert 60 graders värme, 4 små tjejer i sovsäckar stora som… tält.

vi grillade korv på stranden, varav en tredjedel av korvarna rullade ner i sanden.
men trevligt var det, och fint väder var det.

strandkorvjag på g

när jag pratat bort mobilbatteriet med skåningen skulle vi i mörkret (vi hade inte tänkt på att ta med sig en ficklampa) hitta alla prylar, borsta tänderna och krypa in utan att ta med oss mygg in, gå och lägga oss.

av någon anledning tyckte våra grannar att det var okej att komma hem dyngraka från visby och hoppa in i vårt tält, så mycket sömn blev det ju inte. fast elin sov, det går inte att väcka henne när hon inte vill vakna.

antagligen kom det in en del mygg ändå, för jag vaknade med 200 myggbett.

 

när vi gick upp vid 8:30 dagen efter var det återigen djungelhetta.

vi drog till stranden på en gång, och lyckades stanna där till nästan halv 6 på kvällen.

det är konstigt hur det kan finnas så många bruna, snygga killar med bruna, snygga tjejer på samma plats. vi jobbade hårt på att bli bruna och snygga, men slutade som burntface-cia, burntface-elin och burntbutt-frideborg. inte så snyggt.

vi åt middag med cia och nattis, och sen plockade vi ihop tältet för att kunna ta oss in till visby och köra rock n’ roll. alltså sova på någon gräsmatta.

det är ju lustigt hur dom precis som i bromma kör sista bussen vid 1. glöm att man tar den hemåt liksom.

vi drog på hemmafest hos felicia och hennes grannar, och men missade självklart bussen in till visby.

fast vid det laget var vi väl så dragna att vi inte skulle fått gå på bussen ändå.

 
att jag aldrig lär mig. man ska inte blanda olika sorters sprit. inte skumpa och rosévin, inte vodka och öl, inte jägermeister och cider. när man är 30 ska man inte knarka, och man ska inte göra en bula i en liten tjejs huvud. man ska inte slänga i småtjejer i poolen. när dom har mobilen i fickan.

jag går inte in på vidare detaljer om den hemmafesten.

vi är helt överens om att ”what happens in gotland, stays in gotland” passar utmärkt in.


stackars pappa. jag var helt säker på att det var meningslöst att ta med sig mobil- och ipodladdare med tanke på att vi bodde i tält. jag kunde ju inte veta att det bara var att promenera in på toftagården och sno ett eluttag. och jag tänkte inte heller på att jag skulle ha lånat nåns mobil för att ringa hem och säga det dom vill höra.


och stackars calle. först la min mobil av, och då lånade vi elins. sen la den av, och då lånade jag frideborgs. sen blev den som sagt inslängd i poolen. och jag var helt vilse utan skåningen.

varken då eller dagen efter var jag i rätt tillstånd att komma ihåg nummer, eller komma ihåg någonting.

 
”It’s just one of those days, where you don’t wanna wake up, everything is fucked, everybody sucks”  
ångest.


när vi kände oss någorlunda pigga drog vi in till visby och tappade bort varandra.

jag sökte jobb och var jättesugen på att tatuera mig. elin var jätteflummig och frideborg lekte paparazzi. vera var den enda som betedde sig normalt.

efter lite förseningar kom vi på båten, och kunde inte sova alls.
sen var det pendeltåg, och elins pappa på centralen.
sen vart det lite problem när vi skulle förbi mig, med tankte på att jag fortfarande inte lärt mig hitta i krokarna. hemma till slut, och telefonsamtal 2 timmar med skåningen. nån jag längtar efter...
bara 13 dagar kvar!

tack vännerna elin, frideborg och vera! <3
nu måste vi börja ladda till gotland '07!
fast då ska vi inte tälta.

dagarnas låtar: I will come to you - hanson (igen, men den är ganska gullig)
allting med gyllene tider. allting med günther.
heroé - enrique iglesias (din och min tönt)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback