life's too short not to wear beautiful things

ny dag. orkar inte förklara misslyckad frukost. katastrof var det iallafall.

sofia, det är dags för dig att komma hem. behöver moraliskt stöd. t-mänskan är helt fruktansvärd och ikväll ska jag träffa per. och... youknow. vi har inte ens råd att ringa varandra. wää...

tack elin! för aldrig sinande moraliskt stöd, för att du stimulerar min dåliga humor och alltid gör mig glad.
jag hoppas att vi aldrig slutar skratta! 
visserligen anses vi som mentalt störda, men vi älskar väl varandra ändå?
"... och nu när jag är lite brunare ser man att pälsen har blivit vit... " 
vet inte hur det fungerar, men elins kök förvandlar två rätt vanliga tjejer till fruktansvärda matvrak, som inte slutar när dom är mätta utan fortsätter... och fortsätter... och fortsätter...

jag kan säga det absolut sjukaste jag kan komma på, och hon är den enda som inte bara förstår precis, utan dessutom skrattar och tycker om mig för det.

har jag en själsfräde så är det elin.

och idag vännen, ska vi do some heavy shopping.
den alltid lika praktiska calle kom på att jag skulle passa bra som "personal shopper" och det slog mig att det är det jag ska bli. först och främst älskar jag kläder, och att shoppa. sen gillar jag inte att det finns så många säkert trevliga människor som går omkring i nånting som min mamma skulle kunna ha.
jag skulle vilja börja med mormor, men dels vill hon inte och dels är elin ett mycket frivilligt och bra första offer.
en till bra sak med elin är att hon alltid har pengar, och nu kan jag ju låtsas att jag får shoppa för hennes pengar. samtidigt som jag faktiskt får betalt för det krävande arbetet att leta reda på snygga kläder. som jag dessutom får låna sen. works for me...

jag borde träna idag.
har velat göra det hela veckan, men amerikaniserad som jag är har jag helt slugt hittat på undanflykter åt migsjälv. typ, som att jag målat, och att jag inte har några bra träningsskor.
även om jag hade ett par skulle jag inte kunna använda dom mer än en gång varannan månad med tanke på alla skavsår jag alltid får. av alla skor. (en bra undanflykt)
tack än gång farsan, för att jag ärvt din förmåga att få skavsår i precis alla skor jag köper.
nujävlar, jag kan ju köpa ett par!

jag hatar att shoppa tråkiga saker. hur kul är det att köpa en spindelmannendräkt åt sin kusin/köpa strumpor/shoppa typ kollegieblock? not funny!
jag skiter i träningsskor. skiter i att träna.

(senare)
jag älskar att shoppa! en av de bästa dagarna på hela året! min nya titel är nu
"miss personal shopaholic" och jag var såå proffsig idag. betedde mig precis som jagsjälv på shoppingtur, fast någon annan betalade. dessutom råkar jag ha en talang för modellbilder, hur kunde jag få migsjälv så snygg?
och elinbaben naturligtvis. du var grund för världens snyggaste amatörbild.

och första lönen: bjuden på lunch.
visserligen hade jag föredragit en liten nisse som förbjuder mig att äta bullar till frukost. och middag.
mamma, var är du och dina bästa vänner grönsakerna?

som shopaholic (aldrig bränt så mycket pengar på kläder som det här halvåret) och förhoppnigsvis trendsetter (iaf för elin) kommer jag med mitt första modegururåd: päls.
i höst blir det defenitivt kort jacka med mastodontpäls. och guld är det nya svarta. (och vitt, snälla!)

fan, 60 mil. känns helt.. jag trodde verkligen inte att man kunde komma så nära, och sen inte veta om det var på riktigt eller som en dröm. kan inte sluta tänka på dig! you're messing up my head!

"95%. som en saga som blivit verklighet"

...


dagens låt: juni, juli, augusti - gyllene tider

krävs två idag: body movin' (fatboy slim remix) - the beastie boys

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback