noodles

känner mig som en stor boll gjord av nudlar och choklad. "jag bara rullar fram..."
hade verkligen planerat att gå runt här hemma och dricka tomatjuice och äta frukt. inget godis, inget kaffe, inga cigg, och absolut ingen öl.

istället slutar det med chokladorgie varannan dag, en öl till maten här och en liter glass där.
på morgnarna går jag verkligen in för det, gör små fina grönsaksmackor. efter en timme är jag rastlös och tar i stort sett vad som helst i skafferiet.
det brukar bli en blandning av strössel, flingor direkt ur paketet, kakor och kolasås på tub.
man känner sig inte sund efter 27 vändor till köket.

jag vet flera som gör likadant när de får tråkigt. man tar en paus från msn, tar ett varv runt i vardagsrummet för att checka läget och sen rakt in i skafferiet/kylskåpet. det intressanta är att första gången man är där tar man ingenting, för man vet inte vad man vill ha. det är andra vändan som är spännande. då har man skaffat sig lite koll på mattillgångarna och kanske har blivit sugen på nåt. det brukar räcka med nåt halvnyttigt, typ såna där kex man brukar käka med ost som har slemmig konsistens. pallar inte slem-ost, så det blir bara kex.

sen börjar allvaret. och man är helt körd.

anyway, man kan inbilla sig att det där släpper när man flyttar hemifrån. har jag otur får jag ta med mig mamma som får se till att det finns lite grönsaker och frukt emellanåt.

usch, snart kommer pappa hem. jag kan vänta mig en 30 minuters lång monolog om pengar och ansvar.
undrar om det går att dra ner till och våldgästa calle igen utan att han tröttnar/pappa blir sur och håller monologen för brorsan som då blir sur och håller monolog för mig som blir sur osv osv...

det värsta med choklad (det minst bra då)
är att när man krängt 200 gram tänker man "aah, skitbra! nu kommer jag inte bli sugen på choklad på en vecka" när man i själva verket dagen efter har abstinens.
den abstinensen har jag svårt för, jag försöker varje gång hjälpa migsjälv med lite (mycket) glass eller nudlar, men icke. inget hjälper.

calle, kan du inte bli my rich guy så jag 1. kan få gifta mig snart 2. får min bil 3. kan shoppa hela dagarna 4. har råd att bli hjärntvättad att aldrig bli chokladsugen

sen tycker jag ju om dig också förstås, men nu är jag i desperat behov av choklad/hjärntvätt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback