protestera kraftigt

orka föräldrar.
dom tror att man aldrig lyssnar på vad dom säger.
jag gör det, dom flesta gör det.
man ska inte dricka, man inte knarka,
man ska inte åka moppe utan hjälm,
man ska inte skolka,
inte vara otrevlig, inte äta för lite,
eller för mycket, inte vara egostisk,
och så vidare.
det vet man ju.
och dom vet att jag gör det,
men tjatar ändå.

till saken.
det var ju movie/gossipnight (som jag såg det)
igår hos amanda, och eftersom jag inte skulle ut tänkte jag hälsa på.
i typ en 20 minuter typ.
precis när man ska ut genom dörren säger dom:
"du är ju sjuk! du ska gå och lägga dig och äta värktabletter!"
okeeeeej.
visst, jag mådde skit bara några timmar innan,
men om det går över och man ändå inte ska vara borta så länge..
okej, visst att det brukar bli lite längre än man tror,
men igår hade jag inte orkat sitta uppe nånstans.
och när man lackar och faktiskt stannar hemma
blir dom sura för att man blir arg.
när jag säger att dom i stort sett förbjuder en,
kallas det "kraftiga protester"
jag vill flytta hemifrån.


and if your day won't last?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback