"töntpopparen SKRIVER OM MIG SÅ JAG SER i nån jävla dagbok!"

"jag blir så fruktansvärt less.
sitter mittemot en bimbo på tunnelbanan,
....
och till dig  mittemot mig på tunnelbanan,
du kan väl ta dina lacosteskor,
din plutande mun och ditt läppglans och dra åt helvete!"

det här satt tjejen mittemot mig och skrev.
om mig. jag hade inte sagt ett ord, inte kollat snett,
jag bara satt där.
det var det värsta jag nånsin vart med om,
och hon skrev en och en halv a4 innan hon blev lugn.
ibland slutade hon, men då granskade hon mig, log elakt och fortsätte.
inte nog med att hon skrev om en främmande människa,
hon ville visa vad hon skrivit, hade papperet helt synbart.

som om hon hade nån rätt att säga så!
(hon var inte direkt nåt att hänga i julgranen,
med leopardleggings, kycklinggul klänning och
leopardjacka. och antagligen en hel eyeliner,
och hår på bara en sida om huvudet. jävla sär!)
jag kan inte hjäpa att hon valt att ha en ful
påköpetomduprenumererarpåteknikmagasinet-mp3,
när jag har en ipod.
eller att hon valt att ha en ful grå mobil när jag har en übercool rosa.
eller att hon valt att sminka sig fult när jag gör det snyggt.
eller att hon valt att ha mastodontstövlar, när jag har sneakers. osv.

jag hoppas hon lägger ut hela texten på nätet.
jag har aldrig varit så nära att slå en tjej på käften.
hoppas jag sitter mittemot henne igen, så jag får göra det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback