stockholms ljus. (not!)

fan vad jag hatar att vara full med familjen och känna att man måste dölja det.
måste snart sluta med painkillers. dom funkade inte så bra med vin.
inte för att jag kan lägga av snart, men man blev aspackad.
(och det är ännu konstigare att vara hemma när man är det. en torsdag. halv tolv.)

var på lux med familjen.
rätt fint, rätt trevlig (inställsam..) personal och helt sjuk mat.
har just ätit
"kryddig hummer med vit sparris, mandelmjölk, olivsagor och fruset krusbär"
och
"maltbrännvinbräserad kalvkotlett från björkängs gård, stekta nässlor, vit sparris och tryffel"
tillsammans med fyra olika viner från konstiga ställen (typ grönland.. och dalarna säkert.)

dom vill blanda ihop så mycket udda grejer i varje maträtt att man inte vet vad man äter.
dom har små "gräddfilsbomber" med i allt, och serverar rom som om det vore.. gott.
slemmiga små bollarna alltså, inte spriten. rom är fiskägg. ägg från en fisk.

just i det här ögonblicket stör jag mig jättemycket på två saker.
(förutom alla hundratusen saker jag alltid stör mig på)
först att my future husband är lika sexgalen, ytlig och därför hopplös som jag misstänkte.
sen också på att den jävla restaurangen heter lux. kan den inte heta lyx istället?
(då skulle man kanske glömma bort att allt var helt crazy och gå dit igen om man vill verka glamourös)
och.. det är irriterande att världens dyraste jävla svamp inte smakar sådär fantastiskt som jag trodde.
skitsvamp.

dagens låt: if you leave - nada surf


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback