why don't you get a job?

det här med jobb börjar besvära mig.
jag har som alla vet ett skitjobb som tvingar upp mig sex varje morgon.
måste ha på mig en väldigt orange t-shirt. väldigt ful.
till råga på allt trodde jag att jag inte skulle träffa på några jag känner där.
jag menar, jag jobbar ju inte direkt i innerstan.
I was so wrong. har träffat k och a, han den snygga konduktören på tolvan (hah, som om jag känner honom)
en lärare som bjöd mig på cosmos på en studentskiva, samt c (även kallad bigmouth)
det är inte people jag bryr mig överdrivet mycket om, men jag nu måste jag ju se halv-decent ut. crap.

dessutom är det en vädrigt gross vaktmästare/städare där varje dag som tittar på mig.
och ler på ett jätteoanständigt sätt. uuuhh.. gives me the creeps.
men idag upptäckte jag tre bra saker med mcdonalds.
1. dom har faktiskt jävligt gott kaffe.
2. mcmuffin smakar ganska gott dom också. (och så heter dom mcmuffin vilket är jättegulligt)
3. man får med en dn när man äter frulle, så man kan sitta och se civiliserad ut på tunnelbanan.
jag älskar att se civiliserad ut på tunnelbanan. kulturdelen, kaffe, proper klädsel.

"I see you got fat"
"I see you still look like a fifthteen year old girl but not hot"


ändå vill jag inte säga upp mig.
jag är tydligen rätt bra på det där med att dela ut tidningar (säger min coach som jag alltid glömmer bort)
vill egentligen bara ha min lön och sen få sluta.
måste. ha. pengar.
det är årets rea i min absoluta favorit-affär.
50 procents på nästan allting, including marc jacobsväskorna, ysl-skorna och chaneldräkten jag vill ha.

fattig som jag är räcker inte ens den rean. det är ändå svindyrt.

för att göra saken förjävligt mycket värre måste jag lägga ut sjuhundra spänn på en tågbiljett.
that's just great.
bara för att vara snäll och hälsa på när mormor fyller år på måndag. fuckfuckfuck.

dagens låt: talk dirty to me - poison (har blivit helt inspirerad av o)


Kommentarer
Postat av: Frida

Hej!
Lite nyfiken bara. Vad tjänar man på att stå och dela ut tidningar sådär?

2007-08-28 @ 21:42:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback