en stor jävligt glad gubbe!

me and my baby are going to grekland!
på fredag!
jag är så glad att jag bara.. måstevarauppesentochvaraglad.

image417


helt störd dag.
upp halv sju. alltså halv sju.
står och fryser en halvtimme innan jag hittar jobbartjejerna,
och tvingades alltså dela ut metro i bikini. (fast vi fuskade och hade kjolar)
som om det inte var illa nog med att min värdighet var i botten fick jag sjuk respons.
jag fick en tidning slängd på mig, ett telefonnummer jag inte ville ha,
väldigt många äckliga blickar av väldigt många äckliga killar. män.
fick höra att jag hade "schyssta rattar", att jag "könsdiskriminerade mig själv",
och att vi "borde gå hem och klä på oss, eller klä av oss". that's nice.
men, det kan jag ta. får ändå betalt. plus att jag fått två bikinis och ett par gratistrosor.
(for the record. vi hade bikinis endast för att företaget hade en annons i metro)

åkte hem och väckte o för att få sova lite, det slutade med att vi bokade kreta.
jag måste börja packa. och måste shoppa innan.
måste shoppa mycket.
e var här nyss,
hon är lika kär i snygga irländaren i boondock saints som jag.
han är helt... mmm..
påminner lite om o. han är också... mmmm..
och vi ska till fucking grekland!
jag erkänner att jag är en tönt men jag måste göra en lista på allt som ska med.
skyller på att det var längesen jag flög. yeahright.

trots att jag inte ville att min födelsedag skulle bli en stor grej, 
och trots att mina föräldrar har fått för sig att jag tycker dom är hemska känns det helt okej. 
nånstans gillar jag inte att fylla år. klart det är nice, men det är också jävligt onice.
funderar på om det är bättre med en stor grej, med massa folk.
jag gillar ju att ha people around liksom.. fast, äh. s är inte hemma.
jag är knappt hemma. mentalt iallafall.
och ju fler vi är, desto mindre rosa skumpa till mig..
(det var pappa som impulsköpte den. min pappa, av alla människor.
mamma tycker att det är jättetöntigt, vilket det är. men det är ju rosa skumpa.)

dagens låt: don't you (forget about me) - simple minds

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback