"c, du rensar fisken va?"

det här var en av mina händelserikaste helgerna på länge.
träffade o, kom hem och drog till tyresö.
det började med att jag tog fel buss. självjävlaklart.
där var a och p (a very nästan married couple)
och vi tog båten och och la nät.
till fisk alltså. fisknät.
jag hade på mig gummistövlar. och flytväst. (det är relativt främmande ord för mig..)

sen grillade vi men var tvungna att äta hamburgare utan bröd.
det kändes weird men väldigt gi-sunt.
av nån anledning kollade vi på den jävla melodifestivalen,
något jag inte tål men ändå blir lite patriotisk av.
när vi insett att hela europa har skitdålig musiksmak blev vi jävligt bittra,
så när jag och e har tagit över hela världen ska vi rensa ut osköna länder ur europa
(dom får inte vara med om dom kompisröstar! dålig stil!)
och när vi köpt alla rättigheterna till den fucking melodifestivalen ska vi lägga ner hela skiten.

imorse blev jag väckt klockan nio.
det brukar vara okej om man får ligga och vakna en kvart,
men nu skulle vi ut och dra upp nätet.
det var typ minus 35 grader och jag var fortfarande inte vaken när vi satte oss i båten.
det visade sig att det var 10 braxar och en gös i nätet. som sprattlade,
och alltså var ytterst levande.

har precis ätit grillat, och sen jordgubbar.
var hos o nyss, och plåtade honom till fotokursen.
very cute.
passade på att sno med mig lite tröjor,
det är praktiskt med nån som växt ur typ hundra stycken.
också rätt skönt med nån som är världens bästa också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback