HCMC

sitter pa ett internetcafe i saigon, det ar hundra grader varmt och vi ar standigt bakfulla.
det ar en mycket trevlig omvaxling fran phu quoc dar det inte hande nanting.
litterally inte ett skit. eller, vi blev magsjuka en dag och hyrde en motorbike en dag.
vi solade en hel del, badade extremt mycket och langtade efter civilisationen.

har har vi festat och shoppat och atit ungefar.
hittade underbara skor for bara 150000 dong, alltsa 10 dollar.
det ar till och med "dolce & gabbana".

det ar skitgod mat har, vi har ett stammisstalle dar vi nastan alltid ater,
och det ar sa billigt att dricka att.. man dricker javligt mycket.
en ol kostar ungefar 6 kronor och en tequila typ dubbelt sa mycket.
life is good.

vi traffade tva svenska tjejer pa bussen fran pq, varav en rakade betala var krognota.
och vi lat en kille betala middagen (och jag var jatterude och korde bort honom hela tiden)
sa den kvallen gick pa ungefar 50 spann var. och da var det en sjukt bra kvall.

det finns en guns n roses bar har!
ni vet jag gillar ju barer som heter roliga saker, men den har ar ju rock liksom!
det var inte det uberpartystalle jag trodde, men jag ar glad anda.
vart andra stammisstalle spelar skitbra musik, men det ar lite for mycket sean paul och lite for lite david bowie.

snart ska vi ut och shoppa lite mer, e hade inte med sig nagra sommarklader sa mina blir smutsiga i en rykande fart. hittade jattesot miniklanning igar, det ar lite sailorstuk pa den.
och jag vet precis vad jag maste hitta i thailand nar jag kommer dit.
ni ska fa se..

har nastan bestamt hemresedatum. det blir den 10, 11 eller 12 mars,
sa vi har lite drygt en manad pa oss nu.
det var ju lite strul med det dar, vi maste ju hinna med allt vi planerat (och fira s nar hon fyller 20!) men jag vill anda traffa o sa snart som mojligt. och han ar ute i falt precis nar ag hade tankt komma hem.
det aset.
och ja, jag saknar honom fortfarande en massa. det ar inte alls kul, speciellt nar jag vet att det ar mitt fel att han inte har det sa kul heller... fast jag kan inte gora sa mycket.
(men alskling kom ihag att jag tanker pa dig varenda sekund, varenda minut...)

min telefonrakning for bara kina var inte sa farlig som jag trodde, men det ar anda at helvete att prata i telefon i asien. mobilen funkar knappt, det gar inte att skicka/lasa mms, den byter operator fem ganger om dagen och det kostar typ 20 spann i minuten att ringa. sucks.
men toffel/korkad som jag ar ringer jag anda. dumbass.

maste saga att vietnameserna ar samst i hela varlden pa att gora kaffe.
dom kan inte och har dessutom i nan vit gegga som ska forestalla mjolk men smakar sotningsmedel.
eew.

nu ska vi ga pa marknad och dricka ol!
utover o saknar jag nastan ingenting. tjejerna saklart, och min katt litegrann.

den forsta maj flyttar jag och o ihop. erikdahlbergsgatan 40, that's us.
so long suckers.

Kommentarer
Postat av: elise

snart kommer vi!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback