you take your time

alltså, antingen är det mina hormoner som är schizofrena eller så är det bara jag,
för nåt är totalfel. eller, egentligen inte mer fel än vanligt, jag bara märker det mer. eller.. eh..
jag tror aldrig att en vecka gått så snabbt (men alltför långsamt dom där dåliga stunderna).
det var liksom stygnborttagning och baristakurs och utgång och handla och valborg och o och bakis och övningskörning och s och jericho (ännu en beroendeframkallande serie) och
ännu mer viktiga middagar och e och m och e och baka och släkt (med tillhörande dåligt humör)
och moderna och gunga och skiva och det enda jag väl egentligen inte gjort är att sova.

det skyller jag faktiskt mest på t, fyra år och som förutom att sno min morgonsömn tar all energi genom att vilja leka kurragömma/mammapappabarn/häst/tjuvochpolis/storasysterochstorasyster om och om och om igen.
det känns ironiskt att jag som inte tycker att barn är det mest fantastiska som finns är en sån som barn gillar.
fast t är en himla söt unge, sen tycker jag liksom om henne bara för att o är hennes morbror.
kom precis på att jag upptäckt två helt nya saker med o den här helgen. hmm..

det är nog bra att hon påminner mig om att jag trots allt inte vill vara med barn iallafall.
(nej! nej! jag vill inte ha barn. jag vill bara vara på smällen och kunna ställa vinglas på magen)
hoppas inte det här med att ha haft en unge around ett par dagar är det som strular till mina hormoner..
det börjar faktiskt bli lite irriterande att varenda vår bli sugen på att ha en gigantiskt mage.
kanske ska sluta äta piller. och sluta umgås med barnvänliga människor.

s hade studentskiva igår och medan jag satt och under tiden jag funderade på varför jag mådde så konstigt kom jag på att jag liksom är lite stolt över henne som också tar studenten i år (även om det inte direkt är en bedrift att gå i trean) och jag är så glad för hennes skull. (det är en big deal, jag blir nästan aldrig glad för andras skull om man räknar bort skadeglädjen).
kommer bli så himla kul nu när alla, alla jag känner gått ut.
det var en kul skiva, trots typ 5 dagars bakfylla och skavsår. sen är ju folk i grönt hår lätta att driva med också..

för att jag senaste timmarna börjat rensa upp bland mina 3200 nya låtar
och fortfarande inte kommit längre än till a blir

dagens låt: get a grip - aerosmith


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback